Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Polemike - Zašto je rehabilitacija generala Mihailovića ipak više moralno nego političko pitanje

Komentari (56) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 27 maj 2015 21:35
Spiridon
Nema tu ništa čudno u tome što se povodom rehabilitacije Draže Mihajlovića upravo javljaju gospoda Lazanski, Jakšić i Pavlović. Otac Boška Jakšića čuveni komunista, narodni heroj i general-pukovnik, otac Miroslava Lazanskog komunista i oficir JNA a otac Branka Pavlovića istaknuti funkcioner i komunista. Oni su tako odgajani i dalje veruju u sve one neistine kojima su ih učili od malih nogu. Nisu za razliku od nas sa one druge strane imali od koga da čuju da je istina negde na drugoj strani i jedino o sebi, svom vaspitanju i svojim porodicama govore u svojim tekstovima. Besmisleno je takvim ljudima bilo šta objašnjavati i u bilo kakvu raspravu ulaziti sa njima, oni će kao i pokojni Jovo Kapičić i sa 70 godina verovati u tu jednoumnu istinu iz doba maršala Tita i komunističke diktature.
Preporuke:
77
37
2 sreda, 27 maj 2015 21:51
Zoran Đorđević
Ponoviću komentar koji sam juče napisao na tekst http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/draza-kao-jos-jedna-sarena-laza.html

Meni rehabilitacija generala Mihajlovića liči samo na afirmaciju antikomunizma, ništa više.
Preporuke:
35
32
3 sreda, 27 maj 2015 21:58
misstake
Apsolutna fula, anatemišu se istinski heroji NOR-a a legitimišu se i junacima proglašavaju šumske bande. Legendarni pokojni JUNAK Vlado Šegrt nije četnike zarezivao ni za suvu šljivu, vazda je govorio kako se radi o običnim kokošarima koji nigde nisu (iz)vojevali oružanu borbu, uglavnom su napadali nebranjena sela, gde nije bilo nimalo rizika, a iza njih ostajala su zgarišta i zločini. Pljačka je bila jedini motiv, o nekakvoj uzvišenoj ideji mogu samo manipulanti pričati. Pitajte i sad po Trebinju stariju generaciju kako su četnici na sam spomen Vlade Šegrta mokrili u gaće. Apsurd je radi ideologije stiditi se istinskih junaka a veličati obične razbojnike.
Preporuke:
30
76
4 sreda, 27 maj 2015 22:01
Observantes
Zahvaljujem g. Karganoviću na ovom tekstu, na stručnoj „finesi“ koja se tiče „rehabilitacije“. To je to. Na tekst g. Pivaša (o kome imam visoko mišljenje iz rodoljubnog razloga !) već sam pisao komentare. G. Karganović ovu priču maestralno apsolvira. Nije četništvo nastalo s Dražom. Trebalo ga je s Dražom uništiti! U kontekstu realnog vremena Draža je završio kao i Slobodan Milošević. Paradoksi nad paradoksima a samo se jedna nit stalno povlači i stalno se provlači. Broz povodom prvog i brozovska svest kao egzekutor povodom drugog (Miloševića). Ona antisrpska. Ona s antisrpskim gubitničkim bilansima! Svedok sam i svedoci smo savremene propagandne manipulacije u vreme tehnološkog savršenstva kad se konverzija državnika Miloševića pretvara u „zlikovca Miloševića“ na naše oči. Može se zamisliti samo nivo Gebels manipulacije u vezi s Mihailovićem kada su kočije bile savršeno prevozno sredstvo.
Preporuke:
59
21
5 sreda, 27 maj 2015 22:32
Puki
Po logici koju sledi autor u svom "malom obračunu" sa onima koji ne misle onako kako on misli, proizilazi da su svi oni koji su osuđeni na "fer i pravednim suđenjima" odgovorni za krivice koje su počinili. Da li se ta logika, po autoru, odnosi i na politička, vojna i policijska rukovodstva i druge Srbe koji su u Hagu osuđeni za sva zla ovoga sveta i još malo šire. Zaista, ne može se prigovoriti da oni nisu imali fer i pravično suđenje. Ako su osuđeni, a jesu, da li to znači da je u Srebrnici počinjen genocid, jer ih je sud i zbog toga sudio i osudio?Najzad, na tom istom suđenju je suđeno i još 23 čoveka. Da li to znači da i svi oni nisu imali "fer i pravično suđenje"? Jedan od njih je bio Dragi Jovanović, šef Specijalne policije. Da li to znači da se i on smatra neosuđivanim i rehabilitovanim? Da nije kriv za sve one pobijene "komunjare" i njihove simpatizere, Srbe, Rome, itd? Ili da nije kriv za holokaust počinjen nad srpskim Jevrejima? Sud se, čini mi se, upustio u opasnu igru!
Preporuke:
35
31
6 sreda, 27 maj 2015 22:54
Observantes
Samo bih dodao, povodom naslova koji je autor izabrao, da ovo jeste moralno pitanje ali nije primarno. Političko uopšte nije a egzistencijalno je prevashodno.
Preporuke:
20
11
7 sreda, 27 maj 2015 22:57
predrag
Sadašnji sud je samo potvrdio ono što znamo-
Srbija je četnička,tačka.
Takve su nam I pobede,i ostali uspesi.
Preporuke:
14
46
8 sreda, 27 maj 2015 23:07
Cviko
Izgleda da je nama Srbima najslađe raspravljati o opravdanim razlozima za neslogu. U međuvremenu, razbijaju nam državu. Isteraće nas iz Srbije a mi raspravljamo li raspravljamo. Ajde ljudi da učvrstimo državu, tada će nam i kriteriji biti oštriji i jednostavniji. Ajde,
Preporuke:
21
4
9 sreda, 27 maj 2015 23:08
!!!
Još će dugo Titina povest među srbima da muti nacionalnu i moralnu svest. Šta se toga tiče tu je Tito svoj antisrpski posao savesno odradio.
Preporuke:
49
11
10 sreda, 27 maj 2015 23:17
Observantes
@Zoran Đorđević, isti komentar šaljete ponavljano.
Ovo, ova rehabilitacija uopšte nema ideološki karakter (antikomunistički). Srbi su levičari po definiciji. Pravoslavnim verovanjem, prevashodno. Ako si ateista drži se za Broza. A ako nisi onda nisi pravoslavac, autentični levičar, svetosavac! Svetosavcu ne treba Broz da bi ga prosvetlio! Pošto vi to nepojmite onda da vam kažem, direktno, ova rehabilitacija ima antibrozovski karakter kad vi i većina Srba niste razumeli 8. sednicu! Niko tebi i tvojima, meni i mojima ne spori „partizanski“ (ČETNIČKI) način borbe za slobodu. Pišeš ćirilicom a iznenađujuće (za mene) misliš latinicom!
Preporuke:
39
13
11 sreda, 27 maj 2015 23:18
teletabis
Nek je laka zemlja svim žrtvama i četnika i partizana i Draži i Titu i svima znanim i neznanim. Slava im.

A šta sa nama živima? Pa mi smo u goroj situaciji od mrtvih. Nadamo se a u stvari nade nema. Lažemo sami sebe i jedva čekamo vesti da čujemo koju laž, to mu dođe mesto tableta za živce.

Anestezija još deluje. Buđenje će biti grozno.
Preporuke:
17
7
12 sreda, 27 maj 2015 23:35
0382013000001
Ukoliko će pomiriti Srbe, ukoliko će doći do nacionalne sloge, neka se rehabilituje.
Preporuke:
21
2
13 sreda, 27 maj 2015 23:36
Sten
@misstakePostovani gospodine, pitajte i sda stariju generaciju kako su se Srbi odmetnuli u komite da se bore protiv fasizma i kako su se u Istocnoj Hercegovini podelili nakon strasnih zlocina koje su nad Srbima pocinili komunisti
Preporuke:
35
5
14 sreda, 27 maj 2015 23:53
Đorđe M
Suđenje Mihajloviću je montirano. Tempo suđenja je određen prema 17. julu 1946.g. kada je Mihajlović morao biti streljan. Dakle, dokazni postupak je tempiran od 17. jula 1946.g. unazad prema martu 1946.g. kada je uhapšen (13.03.1946.g.) Zašto 17.jul? Zato što su članovi ruske carske porodice Romanov na taj dan 17.jul 1946.g. likvidirani. Titovim boljševicima su bili uzor Lenjinovi boljnjševidci, a njegovima su uzor bili francuski jakobinci. Inače deca funkcionera, nesvesno brane svoje očeve i majke partizane. U Sloveniji je došlo do "obračuna" očeva i sinova, ovde ne.
Preporuke:
46
7
15 sreda, 27 maj 2015 23:53
Observantes
@Puki, promašili ste totalno linearnom analogijom. Iznenadili ste me krutim rezonom. Prvo, haški sud nije sud! Kao što ni Brozov to nije bio! To jest, haški je njegova replika. Odaju ih rezultai rada a oni su antisrpski protiv srpskih junaka. Sve ostalo je pogrešna konstrukcija. Rehabilitacija Srba osuđenih u Hagu je ekvivalenta rehabilitaciji Draže. Samo što će se ta rehabilitacija, daj Bože, desiti za 20 godina (pod uslovom da Srbija opstane) zato što srpska sadašnjost to nepojmi. Nepojmi zato što 5. oktobar zla hipnozom brozovske svesti i dalje ovaj narod drži u ropstvu. Ovaj narod i vi izgleda jedino dobro su doživeli u vreme Broza. Da li Srbi znaju za nešto dobro i opušteno a da to nije Brozovo vreme? To je pitanje za vas? Kao što Srbima nije trebalo suditi u Hagu, ni Draži nije trebalo suditi Brozom kao presuditeljem!
Preporuke:
38
6
16 sreda, 27 maj 2015 23:58
Đorđe M
Ispravljam grešku Romanovi su likvidirani 17.jula 1918.g. ne 1946.g.
Preporuke:
27
2
17 četvrtak, 28 maj 2015 00:01
Zašto nema "Insajdera" o prestanku emitovanja "Utiska nedelje"
Presudom o rehabilitaciji Draže, država je priznala državni zločin. Država krije gde mu je grob i tako mu je podigla spomenik visok 70 metara.
Preporuke:
19
3
18 četvrtak, 28 maj 2015 00:36
Observantes
I ima još nešto. Akademik Šešelj je u sudnici, prisustvom, branio ovu rehabilitaciju. Srpski velikomučenik najbolje zna zašto je antihaška (antibrozovska) odbrana Draže bitna! Jel malo jasnije?
Preporuke:
21
9
19 četvrtak, 28 maj 2015 01:32
zoran
http://www.telegraf.rs/vesti/891560-otkrivamo-komunisti-saradjivali-sa-pavelicem-i-nemcima-ubijali-srpske-vojnike-foto
Preporuke:
18
6
20 četvrtak, 28 maj 2015 04:43
Jevropa ispod svega
Srbijanci su besposleni Srbi koji dangube oko jedne ličnosti minornih kvaliteta,D.Mihajlovića, koji je ustvari uzročnik mnogih frustracija među onom Srbadijom koja je u Drugom svjetskom ratu zalutala.

Srbi iz Srbije odavno nisu više ratnički dio srpskog naroda, prespavali su i Drugi i ovaj nedavni rat na lovorikama zaista sjajne ratničke tradicije svojih predaka. D.Mihajlović je otelovljenje upravo one neratničke, žrtvovanju nesklone Srbadije iz Srbije pa i po cijenu kolaboracije sa neprijateljem. Draža nije čak ni ĐinĐić, on bi bio više neki onovremeni Koštunica. Legalista. nesposobni, izgubljeni frankofonac... čija su slavu njegove ne baš pretjerano botrbene pristalice gradile na lažnim parolama ("Prvog vođe pokreta otpora u Evropi", "školskog druga generala De Gola iz San Sira","spasioca američkih pilota..."). Jedino što je zaista tačno, i u šta sam se i lično uvjerio u Muzeju na Sutjesci, dakle u "komunističkoj postavci", je da je D. Mihajlović zaista bio lice sa potjernice.
Preporuke:
12
27
21 četvrtak, 28 maj 2015 04:58
Jevropa ispod svega
Najnovija sudska lakrdija, ukidanje presude D.Mihajloviću zarad formalno-pravnih nedostataka procesa, kod normalnih i nefrustriranih Srba, bili oni bivši komunisti ili ne, ne može izazavati nikakvu simpatiju prema D.Mihajloviću. I naši preci su mogli zalutati u Dražine redove i provesti rat po srbijanskim selima uz jagnjećinu, rakiju i gibanicu, u krevetima snajki čiji su muževi čamili u njemačkom zarobljeništvu, uz prećutnu sradnju sa okupatorom a sve uz "Drama mi se, drma mi se...", "Zaklaćemo, ubićemo ko sa nama neće...") - ali nisu. Opredjelili su se za istinsku borbu do ratničke pobjede. Isto kao i oni četnici koji su D.Mihajlovića brzo prokužili i naravno napustili.

Sada bi frustrirani potomci raspevanih četnika DM htjeli da ih svi rehabilitujemo. Nemoguće upravo sa stanovišta morala; rehabilitacija D.Mihajlovića bila je nemoguća čak i za ovaj sud. Ta rehabilitacija više nikada neće moći biti ostvarena. Zbog DM izdaje i zločina. FRustracije je bolje liječiti naukom i zaključcima.
Preporuke:
16
32
22 četvrtak, 28 maj 2015 05:04
Jevropa ispod svega.
Ko ima bilo kakvu nnedoumcu oko Draže Mihajlovića i njegovih "komandanata" neka uzme zapisnike sa suđenja Draži Mihajloviću, i posebno njegovu završnu riječ na suđenju. tamo će naći jednu istorijski minornu ličnost, okruženu stranim špijunima i izdajnicima svake vrste, na čelu sa "Komandantom kraljeve garde" Nikolom Kalabićem, koji je na kraju izdao is vog "komandanta". Poučno.

Pouka: `Kan`te se `kan`te četnika!
Silna će bruka da bidne!
Preporuke:
14
34
23 četvrtak, 28 maj 2015 10:48
Stanić Milan
Interesantna je polemika koja se vodi povodom sudske rehabilitacije nadasve jedne opskurne ličnosti u novijoj srpskoj istoriji.Nije bitno ko je g. Karganović,nego totalan sraz nacije koja gubi kompas i sve više liči na Rembov pijani brod koja pluta po nemirnoj svetskoj pučini bez cilja i odredišta,kapetana i kormilara,a da čak nema ni pasivnog otpora.

Vrhu državne politike nije prioritet, da li će vode ponovo potopiti Srbiju,a grad radi nemara državni organa i ministarstva polj. u ivanićkom kraju ostaviti bez prihoda hiljade domaćinstava,šta će biti s Golubcom - kao da je to važno.Bitna su prijateljstva sa šiptarskim teroristima koji su još juče ubijali Srbe,izlazeći iz pacovski rupa -logora na severu Albanije,hvatanje i vivisekcija radi prodaje organa kriminalnim bandama,a da srbijanski državni organi ćute.(nast)
Preporuke:
7
17
24 četvrtak, 28 maj 2015 11:05
Apatinac
@Observantes

Odlični komentari!

Posebno u vezi značaja "8.sednice", a koja je predstavljala istinsku rehabilitaciju istine u Srbiji, pa prema tome i Draže Mihajlovića.

Pozdrav
Preporuke:
17
7
25 četvrtak, 28 maj 2015 11:06
Stanić Milan 2
(nast)
Obično se kaže, da narod ima vlast onakvu, kakvu zasluži.Prema pristiglim prilozima koja kipte od najprimitivnijeg primitivizma,šovinizma i neznanja često upakovana u oblandu malograđanske svesti o tzv. "komunističkoj represiji" što liši života prononsiranog ratnog zločinca, da li namerno ili iz neznanja(učinak je isti) baca ponovo naciju( an ženeral) u "kloaku maksimu" davajući svesno ili nesvesno materijal i opravdanje našim neprijateljima moralno pravo na represiju prema Srbima "četnicima." Na taj način pred sopstvenim pukom vrše mentalnu dezinfekciju svojih zlodela u prošlosti,što se opet od onih drugi prihvata kao rezon detr.
Ovakvim stavovima stiže se do nigdje, a to će život vrlo brzo pokazati.Autošovinizam-koji je postao deo naše svakodnevne svesti osudio nas je unapred na"dug marš - kroz loše institucije."
Preporuke:
8
17
26 četvrtak, 28 maj 2015 11:10
siniša br.1.
Između suđenja Draži i suda za ratne zločine u Hagu prvenstveno mislim na sud i tužilaštvo u Beogradu postoji jedna zajednička stvar.

Prilikom suđenja Draži jeste prekršeno procesno pravo što je dokazano izvan svake razumne sumnje, baš kao i postupak na primer šešelju u Hagu, ali do glavnih stvari nismo ni došli. Glavne stvari su falsifikati, kao glavno određenje i haškog tribunala i njegove ekspozoiture u Beogradu, kao i suđenja Draži.

Lao ključni dokument kojim je dokazana krivica Draže u smislu saradnje sa okupatorom, odnosno Nemcima je dokument koji nije originalan, a prevodi koji su priloženi se ne slažu.
To je suština, suđenje na osnovu nevaljalih, falsifikovanih dokumentata. I odmah dolazi sledeći korak, taj detalj se proglašava tajnom koju čuva udba, i to čuva vrlo pažljivo, kao zenicu oka svoga.

Potpuno isto i u haškom tribunaliu i njegovoj ekspozituri u Beogradu. Evo samo jedan primer.
Preporuke:
19
5
27 četvrtak, 28 maj 2015 11:16
siniša br. 2.
Moj prijatelj mi je ispričao svoj slučaj. Otišao je u tužilaštvo i sud za ratne zločine da prijavi ubistvo oca. Nije uspeo od prve. Dugo mu je trebalo da shvati da oni u stvari ne primaju prijave ubistava Srba. Zato se poslužio trikom i na trik uspeo da da izjavu. Ta priča o triku kojim se poslužio je neverovatna i zaslužuje da se o tome napiše knjiga. Zatim je dao izjavu u sudu za ratbe zločine. Do je on davao izjavu zaduženi primalac izjave je ispravljao i izokretao njegovu izjavu, menjajući imena, menjajući sadržaj izjave i odbijajući da popravi netačnosti.

Tako je u sudu za ratne zločine ostala izjava koja uopšte nije verodostojna i u kojoj se ne nalazi ono što je moj poznanik rekao, a nalazi se ono što nije.

Šta mislite kako se to može ispraviti? Nikako. jedva je trikom uspeo da se ubaci ubnutra da da izjavu, koja je kasnije prekrojena.

U zapisniku sa Dražinog suđenja svaka rečenica je prekrojena na štetu Draže.
Preporuke:
19
4
28 četvrtak, 28 maj 2015 11:22
siniša br,.3.
U sudu za ratne zločine uništeni su svi dokaze za zločine protiv Srba, a dokaze protiv Srba su izmišljeni.

Prijave protiv Srba se ne primaju, ili se potpuno promene.

Kako to sprečiti, kako se sa tim izboriti? Šta mislite zašto Šešelj napisa onolike knjige, desetine hiljada stranica. I to knjige dokumenata. Zato što će kasnije sve izmeniti, sve falsifikovati i prilagoditi kako njima odgovara.


KOmpletan zapisnik sa suđenja je falsifikovan. Sa suđenja Draži. Čak je i Dražina završna reč falsifikovana.

Nije. Nema dokaza.

Otiđite dans u sud za ratne zločine pa proverite ovo što sam napisao. nećete uspeti. To je fabrika laži.

Čuvajte se da sas ne otruu i proglase ludim, ako odlučite da proveravate.

Orvel je bio mala maca.
Preporuke:
18
3
29 četvrtak, 28 maj 2015 11:29
Zoran Đorđević
@Observantes
Hvala na komentaru, dali ste mi priliku za dodatno objašnjenje. Najveći antikomunista bio je Broz.
Zašto Čerčil, monarhista, nije podržao generala Mihajlovića, monarhistu, nego Broza, komunistu. Verovatno zato što je znao da će on kompromitovati komunizam. I bilo je tako.
General Mihajlović je rehabilitovan, i smatra se neosuđivanim, samo zato što nije imao fer suđenje. Nije ni utvrđivano da li je kriv za ono zbog čega su ga osumnjičili, osudili i pogubili. Možda je bio kriv? Možda i nije?
Preporuke:
6
2
30 četvrtak, 28 maj 2015 16:28
Johnny
Bravo Stefane , izvanredno argumentovano napisan članak.Za nas koji smo mnoge decenije izvan matice i iskusili i Zapadnjački sistem pravosuđa u Vašem članku nema apsolutno ničega spornog.Kada naša braća rezonuju da su neke aksiome date od ljudi a ne od Svevišnjega ( jer su nažalost decenijama srkali tu limunadu napravljenu od konjskog ”paka” ) sukob i katastrofa braće je neminovna.Prosvetitelji su nam potrebniji sada više nego ikada !Neka nam je Bog na pomoći!
Preporuke:
9
4
31 četvrtak, 28 maj 2015 18:26
srpska sarma, a može i pasulj@ Stanić Milan
"komentar" DRUGA Stanića: "Interesantna je polemika koja se vodi povodom sudske rehabilitacije nadasve jedne opskurne ličnosti u novijoj srpskoj istoriji. Nije bitno ko je g. Karganović, nego totalan sraz nacije koja gubi kompas i sve više liči na Rembov pijani brod koja pluta po nemirnoj svetskoj pučini bez cilja i odredišta,kapetana i kormilara,a da čak nema ni pasivnog otpora." Elem ovako DRUŽE Staniću, G-DIN Karganović je RAZBIO u PARAMPARČAD Srebrenički NARATIV i tako ZADUŽIO SRPSTVO VIŠE nego svi vi "srpski" komunci!? Ako Bog da, sa njegovim saznanjima i KOORDINACIJOM SRPSKIH NAPORA na DEMITOLOGIZACIJI Srebreničke IZMIŠLjOTINE kroz njegovu NVO "Istorijski projekat Srebrenica", mi Srbi ćemo jednog dana RAZBITI SVE Zapadne LAŽI i DOĆI po SVOJE!? Mada su mnogi umni& patriotski Srbi tome dali obol, NEKO je SVE te NAPORE& SAZNANjA morao da KOORDINIŠE, a taj "neko" bio je baš G-DIN Karganović! Obaška njegove POLEMIKE sa "drugosrbijancima", DO JEDNOGA ISPILjENIM ispod Brozovog šinjela!?
Preporuke:
8
7
32 četvrtak, 28 maj 2015 19:19
Srbin crnac, ateista
Meni rehabilitacija generala Mihajlovića liči samo na afirmaciju antikomunizma, ništa više.

Upravo to je poenta. Zapadne snage tj američki pijuni u Srbiji pokušavaju na svaki način doliti ideološko ulje na vatru antikomunizma i zdrave levičarske ideje jer je to ono čega se oni kao oligarsi najviše boje: sistema ili ideje čiji je cilj da uništi anticivilizacijski kapitalistički sistem i korporativni imperijalni fašizam. Zato treba od Draže napraviti ikonu antikomunizma (iako je on bio levičar)i prozapadnog političara, a ujedno povećati mržnju kod Srba prema "zlom antisrpskom antipravoslavnom satanskom komunizmu" koja se kod prostih ljudi lako prima. Kao da nam nije dosta mržnje i netrpeljivosti prema sebi samima, nije nam dosta negativnosti, već moramo izbrisati samu srpsku istoriju. To nije rešenje, destrukcija nije odgovor za budućnost, pravo rešenje je rusko rešenje- sinteza bez ponižavanja- sinteza i jednog i drugog doba. Videli smo to na paradi veoma jasno.
Preporuke:
4
1
33 četvrtak, 28 maj 2015 19:24
Sveta Đurić
Neverovatno je koliko istaknitih Srba smatra da je Vrhovni sud pogrešio što je poništio presudu Draži. O kakvom se procesu radi najbolje govori činjenica da je advokat Joksimović, koji je po naređenju Brozove vlade branio Dražu, posle procesa bio osuđen na robiju na kojoj je umro.
Preporuke:
12
3
34 četvrtak, 28 maj 2015 19:42
Nemanja-Jevropa iznad svega
Razni komentatora je ovde bilo posle rehabilitacije,ali toliko subjektivnog Titov pionira nisam video odavno.Čak ću se usuditi da pitam,Krucun ti li si?Ili moža Koča Popović ustao iz groba.Jer posle svega što nam se desilo sa Titom i njegovom bratijom,mislim da ovako subjetkivnih ostrašćenih više nema,da su izumrla rasa,da su se povukli u svoje penzionerske domove i krckaju svoje komunističke penije.Ali ne još vas ima.

Srbijanci,prespavali drugi svetski rat su sve odlike komunističkog vaspitanja.Ja Ličanin ili Crnogorac koji se borio po krševitim predelima,pa posle uselio u neke švapske kuće sam pravi Srbin,a sve ostale ćemo da vređamo.To što je moj deda zajedno sa Titom i Ugarim tuku malo po toj Srbiji koja nije prespavala prvi svetski rat pa to nije bitno nećemmo o tome.Pričaćemo isključivo o borbama mojih predaka sa ustšama,jer ja koliko znam ustaše napuniše te vaše ličke divizije,a o nećemo o klanju tih moji predaka po Mačvi 1914 godine.Još mačva pamti brtiju Srbe i Hrvate,ili
Preporuke:
5
2
35 četvrtak, 28 maj 2015 19:43
Nemanja-Jevropa iznad svega
kako su stare babe govorili poklaše nas neki Nemci koji znaju Srpski.

Vidite ja sam verovatno veći potomak partizana od vas jedno triput.Dok je vaš deda ili tata prihvato te švapske kuće i razbijali pločice po njima da bi koze mogle da žive u njima,moj prandeda je bacio Partizansku spomenicu.

Selo Striježevica,opština Pakrac na nekoliko kilometara od sela Budića gde je formirana 12 slavonska brigada je bio čuvan i gošćen Nikola Demonja.Moje partizansko oslobodilačko poreklo je nepitno,ali je i te kako uptino sve ono što su nam komunisti servirali 70 godina.

Gibanice,janjići,prasići i filmovi Venjka Bulajića to su vaši argumenti i na tome je pravljen vaš stav.

Nebojte se neće ova rehablitacija uzeti ni jednom ličanu,slavoncu i bosancu švapsku kuću i komunističke partizanske stančuge od 150 kvadra u centru Beograda.Nema razloga za brigu.

Svako dobro.
Preporuke:
4
3
36 četvrtak, 28 maj 2015 19:53
fristajlo
Komentari jednog dela ostrašćene čitalačke publike ne ostavljaju mnogo prostora za nadu da će u skoroj budućnosti u ovoj zemlji racionalan diskurs biti moguć. Ni posle sedamdeset godina nema naznaka smirenog rasuđivanja. Poput krvožedne publike koja je urlala u rimskoj areni gde je generalu bilo suđeno, mnogi od njih zlobno likuju nad linčom ljudskog bića koje teško da je nekome od njih učinilo zlo. To je duboko zabrinjavajuće, ukoliko odražava duhovno stanje makar značajne manjine društva.

Upravo iz tog razloga zagovarah moratorijum na tu i slične rasprave; uzalud.
Srbi bi crkli, kad bi im neko oduzeo razlog za svađu. Nesloga je srpski nacionalni sport broj 1.
Ne valja nam Broz, ne valja nam Draža.
Vučić nam je super!
Preporuke:
4
3
37 četvrtak, 28 maj 2015 21:24
Stanić Milan 3
Stanić M.-srpska sarma(alias kukuruz)

O g. Karganoviću ne bi hteo polemisati.Proguglajte malo pa će te naći vrlo zanimljivi stvari.
U BiH mnogo bolje poznajem(ne)prilike nego vi,naročito ono što se dešavalo za vreme rata.Na našu veliku žalost u Srebrenici se desio hotimičan zločin kao odgovor na zločine muslimanski snaga,ne samo u periodu potonjeg građanskog rata,nego i ranije. Od turskog vakta,pa do danas zločin u BiH se prenosi transgeneracijski koga maestralno uokviri I. Andrić u svom eseju"Pismo iz 1920."
DRagi "kukuruzu" politika nije biologija - to je veština mogućeg.Ona nekada traži filigramske poteze,a ne lupanje po "srpskim grudima" do serijske frakture rebara.Šta mislite koliko je rehabilitacija D. Mihailovića dala "pogonsko gorivo"muslimanima u Srbiji i BiH?Šta se dešavalo u podrinjskom kraju muslimanima od strane JuVO iliti četnika ima tone dokumenata.Pitam. Šta vredi Karganovićevo pisanije kad je Međunarodni sud pravde UN zločin u Srebrenici proglasio zločin genocida?
Preporuke:
8
8
38 četvrtak, 28 maj 2015 21:43
Stanić Milan 4
Stanić M.- srpska sarma(alias kukuruz)Nastavljajući dalje misao,moramo znati da je Savet bezbednosti UN svetska vlada i da je taj isti SB 1992.rezolucijama proglasio Srbe za agresore za koga su glasali i Rusi.Analogno tome proglašene su tzv."zaštićene zone" u BiH koje nisu smele biti predmet napada,a da ne govorimo o glupostima VK VRS koja veže"mirovnjake"za bandere i mostove.Rat je nastavak politike drugim sredstvima -zlatna je definicija rektora vojne akademije Klauzevica.Od 8.sednice CK SKS Srbija definitivno gubi kompas,gubi ratove,upada u teške društvene i ekonomske krize koje imaju cikličan tok upravo za to,što su nažalost razmišljanja o društvenoj stvarnosti danas - upravo kao Vaša.
Preporuke:
7
10
39 četvrtak, 28 maj 2015 22:30
siniša @ Milan Stanić
Da biste shvatili o čemu se radi kad je u pitanju negiranje genocida u Srebrenici, i ja taj lažni genocid negiram, i kad je u opitanju poništavanje presude Draži uputio bih vas na jednu izvanrednu teoriju koju je osmislio izvesni Tul.

Teorija se zove " Moć sadašnjeg trenuutka".

Šta je to? Evo primera. Novak Đoković. On igra samo jedan potez, tekući potez, kao da drugi ne postoji. Igra ga najbolje što može. Ne razmišlja ni o prethodnom ni o sledećem. Samo sad.

Tako i Karganović. Kad se god spomene ili ne spomene Srebrenica on kaže "laž" i taj svoj stav obrazlaže kao i ja svim raspoloživim argumentima. I naravno obaranjem svakog suprotnog argumenta ako je to potrebno i moguće.

Ili za Dražu. Vi mislite o Draži šta god vi hoćete, ali Karganović i ja tvrdimo, zapisnik sa sastanka sa Nemcima je bio falsifikovan.

To je viner poen, gospodine Staniću. Servirajte sad vi. I nikada nećermo prestati da branimo Dražu i da rušimo srebrenički mit. Dok god imamo intelektualne "municije".
Preporuke:
7
6
40 petak, 29 maj 2015 02:02
Observantes
@Zoran Đorđević, da vam ja nisam replicirao, Vi ne biste obrazložili? Vi izgleda čeznete za replikom da biste onda ispričali suštinu? Češće ću vas onda pitati. Pozdrav!
@ Apatinac, kako drugačije?! Pozdrav!
Preporuke:
2
2
41 petak, 29 maj 2015 09:36
Stanić Milan
Stanić M.- Siniša

Pročitao sam Vaš prilog,sa kojim se naravno ne slažem - ni u celosti,ni u pojedinostima.Ergo. Iz dosadašnje korespodencije shvatio sam, da ste završili studij u SAD.To napominjem iz razloga,jer ste bili u prilici da se na licu mesta upoznate sa najmoćnijom zemljom sveta koja je kreator svetske politike.To njeno liderstvo(svidelo se to nama ili ne) datira od završetka 2. sv. rata.Ovo sam izneo kao činjenicu da bi svi mi mogli shvatiti kolika je njena moć u kreiranju svetske politike u sadašnjem i budućem vremenu.1985.SAD su osuđene od istog tog Međunarodnog suda radi uplitanja u zločine koje su vršili eskadroni smrti u L. Americi pod direktnim patronatom CIA,a da im se nije ništa desilo.Međutim, Srbija nije SAD.Haški tribunal je samo jedan segment njihove vanjske politike,a za njegovu legitimnost kao ad hok suda opet je glasao SB UN.I šta sad?Kinu nije razvio ruski,nego kapital SAD.Povratna sprega:Kina daje zajam od 1.500 milijardi $ da spasi bankrot SAD.Kolariću,paniću.
Preporuke:
4
1
42 petak, 29 maj 2015 10:19
Tipičan komunistički razbojnik
Neko je ovde napisao hvalospev o polupismenoj brozovoj muvi alias šegrtu vladi. Rođen sam i živeo u Istočnoj Hercegovini i dobro su mi znane tamošnje neprilike koje su iza sebe ostavili polupismeni komunistički razbojnici, pored pomenutog doslovnog brozovog šegrta i rade hamović, asim zupčević i kompradori. Da navedem da su pomenuti krivi i za smrt 3 nevina kaluđera iz manastira Duži, za smrt brojnih nevinih seljaka, kulaka kako su ih zločinci etiketirali. Zločinci su krivi i za mučku smrt majora Boška Todorovića, inače iz ugledne beogradske porodice, poslatog krajem 1941. od D. Mihailovića da kao komandant JVuO za Istočnu Bosnu i Hercegovinu organizuje odbranu srpskog naroda od ustaškog pogroma. Čak je i broz osudio njihove zločine kao leva skretanja i neki su bili i smenjeni.
Preporuke:
13
7
43 petak, 29 maj 2015 11:37
misstake
Sa razbojnicima ume samo razbojnik. Mali je prostor da navodim 'herojstva' strane koju tako bezočno branite. Tito je šta god mislili bio mudar čovek - mudri latin :) - pa i kada je Šegrtu davao čin odlično je znao radi čega. Ostalo je zapamćeno kada mu je Šegrt rekao: "Maršale, eno vam Peke (Dapčevića), on zna s' mape ratovat', ja znam samo dokle me momci čuju."
Titu je upravo to i trebalo, hrabri ljudi koji bez imalo kukavičluka stanu ispred čete i viknu 'zamnom'. Tako da je činove dobio i školovani aristokrata i gospodin "koji zna s' mape ratovat' (Peko) a bogami i nepismeni seljak ali zato istinski heroj čije je srce bilo kao Leotar drug Vlado Šegrt.
Šta bi četnici tada dali da su imali takve ratnike poput Šegrta...
Preporuke:
9
14
44 petak, 29 maj 2015 12:07
siniša @ Milan Stanić
Ne znam da li ste iz mojih komentara shvatili da sam kao ekspert Ujedinjenih nacijaa radio u haškom tribunalu. Doduše honorarno kao i ogromna većina ostalih. Kad mi je ponuđen puni angažman, plata 5000 DM, tada 1997. odbio sam ( ni sad ne verujem samome sebi da sam to uradio ) i vratio se u Beograd na platu od 300 DM.

Tom prilikom sam im rekao da mi je neprihvatljivo da radim za njih jer se njihov metod rada ne slaže sa mojim moralnim načelima. Drugačje nisam mogao jer da sam upotrebio druge izraze dobio bih kaznu od 100 000 i do sedam godina zatvora zbog nepoštvanja suda.

Slažem se da to jeste neka moć, ali moć topuza čiji tragovi smrde nečoveštvom.

Što se tiče mojih iskustava sa SAD tamo nema ništa, ni moći ni države. Moć stanuje negde drugo, recimo međunarodne finansijske institucije, koje jesu delom na američkoj teritoriji, ali to nije američka država.

I treće, ja se iskreno solidarišem sa radničkom klasom i sa socijalističkim idejama. Prvenstveno ljudske ravnopravnosti.
Preporuke:
4
6
45 petak, 29 maj 2015 12:51
Peđa
Sedamdeset godina nakon presude Vojnog, revolucionarnog suda i pogubljenja, čovek bez groba, nesrećni i grešni građanin Draža Mihailović, uzgred komandant JKV, izgoni demone mržnje iz neoprostom zadojenih duša. Sve i da nije bilo boljih dokaza u korist njegove odbrane, ostarašćenost današnjih reakcija na Dražinu rehabilitaciju čini razumljivim i opravdanim njegov mučenički status. Duhovno slepilo, nesposobnost da se ratna drama sedam decenija kasnije sagledava neideološki, već istorijski a ponajpre kao - SRPSKA TRAGEDIJA, brine, boli i ne budi nadu u pomirenje i narodnu katarzu.
Preporuke:
9
2
46 petak, 29 maj 2015 13:27
Homo predator@misstake
Ti braniš zločine nad nevinim licima koje su nad njima počinili tvoji miljenici, komunjarski razbojnici, šegrt i komp! Zločinace je kritikovao i ali zločinac broz, nazvavši ih nepotrebnim, tkzv. Levim skretanjima, jer će isti delovati sa kontraefektom. To se kasnije i ostvarilo pa je ubrzo JVuO-i Istočnu Hercegovinu očistila od zavedenih partizana predvođenih šljamom, komunističkim razbojnicima. I ustašama i komunjarama je bio cilj da što više pobiju nevinih Srba i naprave Veliku Hrvatsku i što manju Srbiju. Isti Šegrt nije smeo kročiti u Istočnu Hercegovinu iza brozove smrti. O tvome Peku, kao i mizari savi itd. najbolje govore brojna pasja groblja diljem Montenegrije. Sramota kakvi sve hode ovom zemljom!
Preporuke:
13
8
47 petak, 29 maj 2015 14:01
hofnung
@Homo predator

Srbiju malom i sve manjom prave sve do uništenja zalupane budale koje su izgubile ključ svoje mentalne ćelije i sada im ostaje jedino da u tmini sopstvenog beznađa pronalaze kutke slabašne i sve slabašnije nade. Nada poslednja napušta mada je takoreći već nepostojeća.
Preporuke:
7
11
48 petak, 29 maj 2015 14:29
misstake
Govorim čisto o borbenosti, četnike osim kao bandu niko nije ni smatrao vojskom. Ako je selo bilo bez otpora tu su udarili, izbegavajući bilo kakvu otvorenu bitku. Nažalost, kada je borbenost u pitanju, ustaše su za njih bili ratnici!
Preporuke:
10
12
49 petak, 29 maj 2015 16:18
srpska sarma, a može i pasulj@ Stanić M.
Ukratko Druže Staniću, pozdravile su Vas Nataša Kandić, Sonja Biserko i ostali Titići-uveoci, a sada posvojčići baba-Nate!? Samo neznam šta Vi čekate!?
Preporuke:
9
5
50 petak, 29 maj 2015 19:02
Jasna
Imam utisak da je rehabilitacija Draze Mihailovica u ovom trenutku planski uradjena. . Danas kada je u Srbiji opste rasulo, samo nam jos fali ponovna podela na cetnike I partizane i jedna opsta tuca I mrznja. Vec se vidi gde je ovo sve lepo isplanirano. Mislim da srpskom narodu treba jedno opste izmirenje. Ove podele samo koriste nasim neprijateljima. Mislim da su I centici I partizani pravili velike zlocine nad svojim narodom. Nevinih nema. Draza Mihailovic nije imao kontrolu nad svojim jedinicama u drugoj polovini rata. Moj stric je imao samo 17 godina kada je kao taoc zaklan u Barajevu. Porodica moje majke nije bila naklonjena komunistima, deda mi je bio trgovac. Bio je veliki anglofil. Stradao je sa delom porodice u jednom od saveznickih bombardovanja Srbije. Moja majka je u jednom danu izgubila oca, majka, brata I sestru. Sudbina Srba je uvek stradanje. Divide et Impera je opet u igri. Daj Boze da se Srbi sloze, oboze I umnoze. Amin!
Preporuke:
7
9
51 petak, 29 maj 2015 20:58
siniša @ Jasna
Slažem se sa vama da je u Srbiji opšte rasulo. Kako neće biti rasulo ko vlada Srbijom. Vučić i SNS. Oni bi gvozdeni teg od dva kila pokvarili. Dok bi ga propustili kroz ruke ne bi više pokazivao dva kila nego kilo i četvrt.

Naravno da se Srbija raspada i da je u rasulu kakvi idioti vladaju Srbijom. Jedino me čudi kako još uvek ima i tragova Srbije. Kud naprednjačka vojska prođe tu trava više ne raste.

E da je tu Vojislav Koštunica, druga bi se pesma pevala. Idelna kombinacija bi bila Koštunica i žuti.
Preporuke:
2
11
52 petak, 29 maj 2015 22:34
Za mene ne postoji tempirani termin za pravdu!
Slažem se g-nom S. Karganovićem najviše zbog toga što je kao isklusan čovek sa strane po prirodi stvari nepristrasan i za razliku od nas nije opterećen kojekakvim predrasudama i stereotipima. Jednostavno je hladne glave napravio analizu tkzv. sudskog procesa na kome je D. Mihailović osuđen za saradnju sa okupatorima i potom, bez prava na žalbu, po hitnom postupku pogubljen, ali ne i sahranjen kako to nalažu civilizovana pravila ponašanja. Čak mu je i presuda, što je manje poznato, javnosti, naknadno, posle godinu dana od njegovog streljanja, pročitana narodu! Činjenica je da komunistički, rigidni sud, istog đenerala D. Mihailovića nije mogao dovesti u vezu sa zločinima koje su počinile neke jedinice JVuO-i i time ga, kako su to mnogi zlurado očekivali, nisu mogle osuditi i proglasiti zločincem. Posebno zahvaljujem g. Karganoviću što je otkrio da se radi o nepouzdanim dokumentima koje je nedavno naveo M. Lazansaki u svome, inače pristrasnom, tekstu, što mu kao novinaru Politike ne služi na čast.
Preporuke:
13
4
53 petak, 29 maj 2015 22:36
Za mene ne postoji tempirani termin za pravdu!-nastavak
Mene je isti ubedio da više ne čitam njegove tekstove i ne pratim njegova mudrovanja na ovdašnjim TV-ma. Našu današnju vlast mogu da kritikujem zbog veoma loše unutrašnje situacije, ali mislim da koliko toliko postupa racionalno u spoljnoj politici. Kao država okruženi smo, što neposredno, što posredno, sa našim istorijskim neprijatljima kojima su se "pridružili" i nekadašnji nam "prijatelji" predvođeni sa SAD-ma! Da su bili pre svega patriote koji misle o svojim posledicama po srpski narod i Kraljevinu Jugosdlaviju, njihovu domovinu, avanturisti, karijeristi D. Simović, B. Mirković i drugi ne bi ni pomislili da prekrše Ustav države i da zbace legalnu Vladu i time odu na ruku neprijateljima: ustašama i komunistima koji su jedva dočekali takav ničim opravdani čin da pomognu u likvidaciji kako Kraljevine Jugoslavije tako i strašnom stradanju srpskog naroda. I veliki SSSR je sa Hitlerom sklopio ugovor o međusobnmom nenapadanju. Ova je vlast izvukla određene pouke iz prošlosti: da smo slamka međ vihore!
Preporuke:
11
4
54 subota, 30 maj 2015 08:29
Sokenekos
@Observantes

Svaka čast za paralelu između DM i SM! Zaista pronicljivo. Samo na tu temu bi se mogao napisati barem jedan članak.

@Đorđe M

Hvala vam za takođe vrlo bitan detalj. Oni vole ritualno da ponižavaju. I SM je izručen inkviziciji na Vidovdan.

@Zoran Đorđević

Mislim da je perfidnom Albijanu odgovarao čelični totalitarizam Brozovštine prvenstveno zbog interesa da se sakriju razmere stradanja njima uvek-mrskih Srba. U suprotnom, zamislite samo koliko bi činjenica izašlo na videlo prilikom organizacije najobičnijih izbora posle rata. I u tom smislu je živ draža predstavljao smetnju.

Druga stvar je bila namera da se kvazi-socijalizmom i "nesvrstanošću" njihovog agenta Broza sačuva kontrola nad bivšim kolonijama, tj., da se spreči prirodna veza istih sa SSSR-om.

A o Brozovom "komunizmu" najbolje govori činjenica da je radi zapadnih kredita pristao da ubija grčke partizane.

@G. Karganović

Hvala za izvanredan članak, i za istrajnu borbu protiv haške inkvizicije.
Preporuke:
15
7
55 nedelja, 31 maj 2015 08:18
Nikola Milosev
Veoma ozbiljan tekst. Karganovic je pre svega izvanredan pravnik od kojeg se moze mnogo nauciti. Sud je stao na stanovistu da sudjenje nije bilo pravicno. To smo svi znali ali ova presuda stvari vraca profesionalnoj istoriografiji. Stefane besprekorna analiza kao i uvek.
Preporuke:
6
4
56 nedelja, 31 maj 2015 13:09
Boris
http://www.kmnovine.com/2015/05/bo7.html
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner